Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.07.2014 00:20 - Скачените съдове КТБ-бюджет-АЕЦ-ПИБ-южен поток-валутен борд
Автор: olivie Категория: Хоби   
Прочетен: 2521 Коментари: 3 Гласове:
10

Последна промяна: 26.07.2014 00:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg



Гласувай:
10
0



1. olivie - Загадката на Орешарски - има ли пари в КТБ, или не /провалил се в решаването й/
26.07.2014 07:55
Перефраза на загадката от прокурора: Банка ли е КТБ, или пирамида и Цв. Васиев банкер ли е, или фараон? Отсъдете сами: Имаме входящи евра, които се залагат в БНБ за получаване на левове, левовете се раздават на кредити в по - голямата си част и като лихви по депозитите в средната и заплати на персонела в най - малката. Цв. Василев е оторизиран да разрешава кредитите. Ако те са фиктивни - на негови подчинени, оглавили набързо сформирани ЕООД-та, ефектът е че парите не напускат банката, но и кредитите не се обслужват реално, а с парите на следващите вложители, които следователно отиват и за изплащане на лихви в/у депозити. или де факто имаме Бг откритие - ПИРАМИДА-БАЛОН. ТЕЗИ ПАРИ НИКОГА НЕ СА НАПУСКАЛИ БАНКАТА, А СА ПРЕРАЗПРЕДЕЛЕНИ ВЪТРЕ В НЕЯ И ВСЯКО ВЪНШНО КОМПЕНСИРАНЕ НАД ЗАКОНОВАТА ГАРАНЦИЯ ПО СЪЩЕСТВО Е ИЗПЛАЩАНЕ НА ЛИХВИТЕ КЪМ ВЛОЖИТЕЛИТЕ Й.
ИЛИ: КРАЖБАТА ОЩЕ НЕ Е ИЗВЪРШЕНА, НО ИСКАТ ДА Я УЗАКОНЯТ ВКЛЮЧИТЕЛНО И ЧРЕЗ АКТУАЛИЗАЦИЯ НА БЮДЖЕТА И ЗА СМЕТКА НА БОРДА.
цитирай
2. tit - държавата и банките се управляват от престъпници! Ето ти едно наистина компетентно мнение:
27.07.2014 01:52
Само няколко на брой са страните в Европейския съюз, които имат държавен дълг измерим с числото 19.7 % към БВП - колкото е в момента нашият държавен дълг. Средно за 28-те страни по данни за 2012 г. на Евростат, държавният дълг е 85.1 % към БВП. Дефицитът по бюджетите за същия период за 28-те европейски страни е 3.9 %. За България по данни за месец май 2014 г. - дефицитът е 1.1%.

В момента обаче за никоя европейска страна уважаваният финансов вестник "Файненшъл Таймс" не твърди, че държавният кораб потъва. Казва това за нашата страна, защото слуша и чете това определение от самите нас.

Все още няма официална информация за размера на приходите за първите шест месеца на тази година. Знае се обаче, че поради няколко обективни фактори приходите от данък добавена стойност вероятно няма да се изпълнят в предвидения размер. В същото време съществуват основателни очаквания, че някои от мерките за увеличаване на приходите ще дадат резултат през следващите месеци. При тези условия преценката за приходите ще може да се направи достоверно след няколко месеца. Но и сега може да се каже, че 2014 г. може да бъде приключена добре в бюджетно отношение, ако спрем сами да твърдим колко зле работим с европейските пари и направим нужните съкращения в някои разходи.

Може да се твърди, че приказките за пропадане на българските публични финанси са неверни. Упоритостта, с която тези твърдения се повтарят вече повече от месец от определени среди вероятно е причината и за искането на държавният глава отиващото си Народно събрание да се заеме с увеличаване на лимита за държавен дълг и дефицит, както и с някакво странно упълномощаване на бъдещото служебно правителство да сключва международни договори и да емитира дълг - все неща, които по закон са в правомощията единствено на Народното събрание. Нека да оставим на юристите да преценяват това и най-вече на Сметната палата, която трябва да следи как държавните органи изпълняват всичко разписано по законите за публичните средства и публичните дългове - нека да се замислим за това, което е свързано със смисъла, на което и да е действие свързано с публичните финанси.

Първо, по отношение на т.н. актуализация на държавния бюджет. Когато се иска през годината Народното събрание да променя приетият годишен бюджет винаги трябва да се има предвид не само количественото измерение на приходи и разходи, а преди всичко познанието за бюджета като израз на програмата и намеренията, на което и да е правителство. При такъв подход става разбираемо, защо актуализацията през лятото на 2013 г. можеше да бъде разбрана и подкрепена, а настоящата – при почти същите проценти за изпълнението на приходите - неразбираема. Миналата година искането за промяна идваше от едно ново правителство с нова програма и нови намерения за политика. Поради посоченото, тогавашното връщане от държавния глава на закона за актуализацията беше неразбираемо действие, както и сега предложението, което и той поддържа за нов дълг от 5 милиарда лева е неразбираемо. Смислено би било, ако актуализацията на Бюджет 2014 се направи от новия парламент, приел програмата при избора на новото правителство и разбрал смисъла на исканите промени.

Второ, по отношение на прехвърляне на пълномощия, така че при отсъствие на действащ парламент, съществуващото два месеца служебно правителство да може да сключва международни договори и да емитира дълг може да се твърди, че е предложение също неразбираемо. Това лишава от смисъл самото действие. Навсякъде във всички демократично управлявани страни правителствата не могат сами да решават с кого и какви международни договори да сключват - особено тези свързани с държавни дългове. Това става само когато всяко намерение за емитиране на дълг се обсъжда от народните представители и едва тогава емисията се разрешава.

Вероятно някой си припомня събитията от първите месеци на 1997 г., когато народните представители гласуваха служебното правителство да може да подпише т.н. меморандум с Международния валутен фонд. Този документ даде възможност своевременно да се преведат необходимите средства от страна на МВФ, тъй като съществуващия валутен резерв беше сведен до 400 милиона долара, с които беше невъзможно да се въведе фиксирания курс на лева към германската марка. Тогавашното отклонение от принципите беше необходимо, както и здрав разум, за да се намали времето, в което развихрилите се спекуланти съсипваха българската икономика. Сега всичко е съвсем друго и проблемът е друг, поради което смисълът е друг. Имаме европейски закони и те трябва да се спазват.

В същия смисъл трябва да се разберем и за нещо друго, за което всички говорим. От една страна се вдига вой срещу идеята на БНБ за уреждане на въпроса с КТБ със специален закон - от друга в момента и държавния глава и партия ГЕРБ предлагат всички кредитни досиета на тази банка да се отворят, а за вложителите да се пита от къде са им парите. Това може да стане само ако се приеме специален закон. При съществуващото законодателство за банките е невъзможно. Крайно навреме е да говорим по важни за всички въпроси като мислим и четем поне законите.

И накрая за нещо свързано също със смисъла и публичните пари, за което често говорим, а и днес държавният глава го спомена. Става дума за т.н. доносници. След като ги установихме и плащаме няколко милиона всяка година нека поне да направим така, че много от тях работещи като анализатори, политолози, професори, журналисти, публицисти да не ни поучават и да не ни казват кое е добро, кое зло , кое е морално. Няма нужда от лустрация - достатъчно е медиите да не ги канят. Тази препоръка се отнася и за държавният глава, когато формира различни съвети и консултации. /БГНЕС

------------------

Професор Христина Вучева, икономист и дългогодишен преподавател в УНСС. Тя е бивш министър на финансите и вицепремиер в първото служебно правителство с премиер Ренета Инджова /1994-1995/.

Източник: БГНЕС



Прочети цялата статия тук: Искането за нов дълг от 5 милиарда е неразбираемо - Поглед Инфо
цитирай
3. olivie - Тит
27.07.2014 08:23
Нищо против спецовете по икономика. Как се изчисли 1.1% бюджетен дефицит за м.май /месецът след приключването на плащанията по ДОД по данъчни декларации - най силният месец/, при липса на данни за изпълнание на бюджета? Да не забравяме и че в движение правителството реши да включи контрабандата в БВП. 1.1% ли? Голем смех. Единствената вярна цифра е балансът на ВСИЧКИ активи на отчет в ЕЦБ - 3.4 млрд. евро, които с готовност ни разрешиха да използваме за справяне с банковата криза. За мене това ТРЯБВА ДА СЕ РАВНИ със сбора на държавния резерв и валутния борд /доколкото още го има, защото да не забравяме, че другите банки в две последователни години изнесоха към "майките" си по 1.5 млрд. евро/год./ Твърде много политика и малко икономика има в това изказване. А там където няма данни, естествено че ще поникнат съмнения на тяхно място. Пак се драпа за специален закон за КТБ, отново без данни за фактическото състояние й състояние. За мене, предполагам и за други граждани вече не е важно кой е вземал, забележете кредити, че да му търсим доходите, а без да се измества акцента по този начин, който е много ясно как ще завърши /поредната манипулация на банкянския вожд/, имената на вложителите в КТБ и техните платени данъци. И най- вече държим да се спазят законите на тая страна, а не да създаваме нов закон за да платим не само пълния влог, но и лихвите на последните.
Непрофесор и антиикономист, но доказано жив и оцелял в тая непазарна страна , станала по погрешка член на ЕС: ОЛИВИЕ
ПП Президентът пък на няколкото българи, ако си мислите, че иска актуализация на бюджета, с горната цел, значи не сте наясно какви процеси протичат в себичната му кратуна - да въоръжи с амортизирана натовска техника трупа наречен БНА в състава на НАТО. Което, още следващата година ще доведе до емитиране на нов държавен дълг, който е неизвесно кой ще плаща/последният да угаси лампите и да остави сметката на Плевнята/
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: olivie
Категория: Хоби
Прочетен: 485021
Постинги: 341
Коментари: 536
Гласове: 870
Календар
«  Септември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930