Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.11.2016 09:30 - Защо няма да упражня днес правото си на глас
Автор: eloiz Категория: Изкуство   
Прочетен: 1281 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 06.11.2016 09:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Само преди около половин час майка ми отиде да гласува, защото тя смята, че е дълг на всеки гражданин да гласува, след като има такова право. Но аз смятам днес да си остана вкъщи, да си почина и да не упражня правото си на глас, тъй като не намирам, че предложените ми политически алтернативи удовлетворяват моите представи за президент на държавата. Правото ми на вот е все пак политическо право, нали така, колеги). Огромната грешка на мнозина българи, може би е в точно това, че те не отличават граждански от  политически права... Я да видим, колеги, какви други права, ако мога да си спомня, имахме в държавата - на безплатна спешна помощ, на свободно придвижване, с помощта на идентификационната карта и на такова придвижване в границите на Европейския съюз, който се сеща за нещо друго, да допълни). А аз днес се сетих, и си спомних, за примери от нашата литература - как още от време оно, тоест от първите десетилетия на двадесети век,  избирателното право на българите е било нарушавано и манипулирано, явно това е една от причините ние да не осъзнаваме какво означава то. Да, нарушенията са наказвани, но са наказвани дребните нарушения, както и днес, по различни политически причини), както и днес. Да, законите за политическите избори в България се нуждаят от промяна, навярно, все пак живяхме повече от 50 години в държава,в която такива нямаше, по едно време дори и проформа, ако не ме лъже паметта, но са позакъснели... Идеи, идеи, обаче идеи, които трябва да касаят пиарите на политическите ни партии, не нас,колеги, не нас...Писнало ми е, колеги, да решаваме проблемите на люде, които не си вършат работата)). Например, идеята за образователни ценз, на която българите толкова много разчитат. Съграждани и съгражданки, вие се ядосвате, че циганите избират кой ще управява държавата, но пропускате факта, че този, който я управлява, съвсем не е циганин, съвсем бели хора са, много умни, много способни, уж поне де). Ето, г-н Доган, за чиито вот се водят такива пунически войни през последните години, че чак борбата с неговата партия стана политическа платформа на други партии)), той е извънредно умен човек, това всички го знаем, обаче според мен не е, не е толкова, колеги, щом бункерите му са все още в България))).
Толкова за образоватения ценз, който е проблем не на нас, а на образователното министерство, защото гаулайтерите на партиите вече трудно се разбират с тия, които наемат, това го видях лично миналата година))
Що се отнася до имуществения ценз, за който българите си мълчат, но който някои се опитват несмело да прокарат под булото на мантрата - "който си плаща данъците", то там нещата стоят по същия начин, само дето никой от нас не би си признал, че все пак в България има 50 процента бедни хора, които наистина няма как да си платят данъците. Аз например, не съм си платила 3 или 4 здравни осигуровки тази година, и ще видя как ще ги плащам, но това засяга, икономистите в държавата, мен пряко не ме засяга)). (Впрочем, ще си намеря начин да ги заплатя, защото изпитвам граждански дълг към държавата и вярвам в Здравната каса, каквото и да е това, има хора, които не вярват обаче, но това, хм, не е тяхно право, май). 
Освен това, една приятелка, секретарка на кмет ми каза, че мога да ходя да гласувам веднъж на 10 години, и няма да изгубя изборните си права, според този изборен закон). Възможността вече да съм ги изгубила така или иначе съществува, с тия тенденциозни грешки в списъците, хихи, стават такива работи, но за това трябва да се следят списъците. А това е отговорност на всеки от нас.
Така че, умната, колеги, следете си списъците и всякой по работата). 










Гласувай:
3



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eloiz
Категория: Изкуство
Прочетен: 1651321
Постинги: 892
Коментари: 932
Гласове: 2596
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031